måndag 30 juli 2012

Idag leker jag hemmafru!



Blev inspirerad av gårdagen. Vi åkte hela familjen och storhandlade på Maxi i kumla, efter det städade vi kylskåpet, rensade svamp, gick en långpromenad och sen stekte jag pannkakor. Som värsta kärnfamiljen! Hahaha 
Så nu fortsatte jag som en riktig hemmafru. Tvättat, dammsugit , plockat och donat samtidigt som jag tagit hand om Jesper då maken bygger veranda... 
Och som pricken över i:t så gör jag detta med målade naglar!
Måste dock göra er besvikna och säga att jag ej har spetstrosor på mig, där gick gränsen tyckte jag...=)  

Som de flesta vet så tycker jag väldigt illa om allt som har med dessa sysslor att göra... Laga mat är precis skit tråkigt, städa är ännu värre och plocka i ordning på grejer är inte heller kul. 
Jag gör detta bara för att jag måste. Hatar måsten! 

Tycker lite synd om min man som drog en stor nit när han gifte sig med mig. Efter att ha haft en mamma som gjort allt i hemmet till lilla jag som hatar hushållssysslor. ( Kan väl kanske ha lurat honom lite i början men man måste ju få dom på kroken först...) 
Men det konstigaste är att han än inte har insett att hans tjat omstädning gör mig ännu mera osamarbetsvillig med dammsugarn... 

Men idag har det inte funnits nått måste. Mat hade vi i matlådor så det slapp jag och dammsugaren tog jag fram självmant. Då går det faktist att genomföra allt utan större lidande. haha 





1 kommentar:

  1. Haha, det låter ungefär som att du och jag är rätt lika. Konstigt det där, jag hatar att städa men jag hatar verkligen att ha det stökigt också :-)

    SvaraRadera