söndag 27 november 2011

Frågor om graviditeten och förlossningen

GRAVIDITETEN:

När fick ni reda på att du var gravid? 3 feb 2011
Var det planerat? Ja
Mådde du illa under graviditeten? Lite men kräktes aldrig
Hade du mycket foglossningar? Lite grann
Hade du någon hormonrand? Ja en smal
Fick du bristningar på magen? Ja, och på höfterna
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Pojke
Vad ville du att det skulle bli för kön? Pojke
Hade du några speciella cravings? Nej
Vad gillade du för mat? Allt
Någon maträtt du avskydde? Nej
Hade du halsbränna? Ja av cola å kaffe
Behövde du kissa ofta? Japp, hemska nätter!
Hur mycket gick du upp? 19 kg
Är du nöjd över din graviditet? Ja det får jag säga
Var du rädd för förlossniningen? Nej den såg jag fram emot

FÖRLOSSNINGEN:

När och hur startade din förlossning? Den 23 sept kl 01 gick vattnet
Vilken vecka var du i? 37+2
När åkte ni in? Åkte in på kontroll kl 10 men fick åka hem igen för jag hade inga verkar, åkte sedan in igen kl 17.
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Nej, provade lustgas men gill inte alls.
Hur länge hade du värkar? De började oregelbundet vid 12, så ca 9 h tills han var ute
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Att dom gjorde!
Grät du? Nej
Skrek du? Ja lite grann, jag trodde jag skrek som en gris men BM tyckte inte det var så farligt...
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Allt från 20 min till 4 min
Hur lång tid tog krystvärkarna? När jag äntligen fick krysta på riktigt tog det 20 min.
Vem var med på din förlossning? Min man Emil
Hade du ont efteråt? Oh, ja!
Är du nöjd över din förlossning? Ja, den gick lite snabbt bara



1 kommentar: