måndag 24 september 2012

Trafikskada

Igår åkte jag för att hämta tårta som mamma gjort till Jesper.
Då sa hon att det låg ett rådjur på deras tomt, jag skulle precis kolla på de när det reste sig för att bara stapla till och lägga sig igen.
Det var alltså skadat.
Jag kunde i varje fall avliva det på en gång när vi upptäckt det.
Men man vet ju aldrig hur länge den legat skadad.

Det var ett litet rådjurskid som förmodligen blivit påkörd precis bredvid på vägen, men ingen verkar ha ringt om det.
Så himla dålig stil tycker jag.
Visst att du kanske inte får några skador på bilen så du behöver ringa försäkringen men djuren blir ju fortfarande skadade!

Det är verkligen inte kul att behöva skjuta ett djur på det viset men jag vet ju att jag gjorde rätt.

Så om ni nånsin kör på ett djur eller ser ett skadat djur så måste ni rapportera in det! Punkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar