tisdag 25 september 2012

Var bättre förr!

Måste säga att jag tycker det är skit svårt att vara mamma .
Man kan ju inte göra nått utan att göra fel.
Burkmat är dåligt, man ska inte ha barnvakt när de är små, man ska inte köpa bilar till sin son och man får absolut inte klä sin dotter i en rosa klänning. Det är dödsstraff på det. Dottern kommer bli skadad för livet!

Nu får man heller inte läsa Tintin eller Pippi för barnen för då är man rasist.

Kan nån berätta för mig vad man ska göra då ?! ;-)
Nej, vet ni vad!
Här har vi killkläder ,bilar ,burkmat och jag ska nog leta på nån Tintin bok oxå.
Och jag tror ändå Jesper kommer bli en alldeles underbar vanlig kille när han blir stor!

Hade velat vara mamma förr i tiden. Det verkar ha vart så mkt lättare då...

Bild från Aftonbladet.
Originalbild från Pippi -71.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig!! Det är mycket man inte "får göra" eller som är "fel".. Tycker man ska göra som man vill och känner själv :) men det är inte lätt alla gånger...

    SvaraRadera
  2. Isak har idag en grå munktröja och byxor, där innertyget är rosa med massor av blommor!! Och jag tror att han oxå blir en helt vanlig underbar kille ändå! Bara min kära plånbok som gillar de ärvda tjejkläderna från hans kusiner :). Okej jag skulle inte sätta på honom de rosa kläderna om vi skulle bort, men hemma duger de alldeles utmärkt. Han leker med bilar, äter burkmat, han har tom en docka i sin leklåda.
    Du gör det som känns rätt för er! Jesper är och kommer fortsätta vara en fin kille!!

    SvaraRadera