fredag 29 juni 2012

Svampplockar time!

Åh, när vi var ute och gick hitta jag kantareller! Snart dags att ge sig ut i skogen igen.
Jag älskar att plocka svamp!
Hela min familj älskar det. Det har vi fått från morfar. Han var ute jämnt och hade sina hemliga ställen. =)
En fin hobby tycker jag!


Förra året var lite bökigt att plocka. Hade en stor mage i vägen så jag gick och letade svamp sen sa jag till Sandra som fick plocka dom ... Haha.


En gång för några år sen gick jag vilse i svampskogen. Alltså riktigt vilse!
Jag och Sandra var ute men hon tröttna och gick hemåt. Jag fortsatte en bit, gick och gick och plockade massa. Till slut började jag fundera på varför jag inte kommit ut på vägen som jag tänkt. Lite panik kom...
Till slut kom jag ut på vägen och ringde Sandra för att hämta mig. Hon ringde tillbaka efter en stund och frågade om ja verkligen stod på vägen.
Ja, det gör jag sa jag.
Nej, jag har åkt hela och du står inte på den vägen. Svara hon
Hjälp, nu blev jag nervös. Nu hade jag ju inte en aning om var jag var.
Som tur är finns ju farfar. Jag behövde bara ringa honom, förklara att det fanns en Bäck bredvid mig, ett älgtorn o.s.v . Han visste vart jag var på en gång. Haha

Hade missat vägen jag skulle ut på med några hundra meter. Nu när jag går ut har jag ju gps i mobilen...


Slutet gott , allting gott.
Vi fick oss ett gott skratt i varje fall!




1 kommentar:

  1. Fy17 för att gå vilse, och vilken tur att ni kan skratta åt det nu :-)

    SvaraRadera