söndag 17 juni 2012

Vargattacken

Då har det hänt. Inte helt oväntat.
En kvinna dödad av vargarna på Kolmåden. Ingen lär väl missa detta idag.
Självklart tragiskt och hemskt för hennes anhöriga.
Vad ska man säga?!
Detta är deras rätta betende. De är flockdjur som jagar byten. Till slut fick dom ett byte att jaga. Vilket de inte får göra i en inhängnad... !
Tycker det är bra att folk som håller vargar så kärt faktiskt förstår att detta kommer bli vanligt framöver.
När vi nu ska ha så många vargar i Sverige kommer de sprida ut sig och bilda nya revir, och reviren kommer komma närmare och närmare städer och bebyggelser. Vad tror ni händer då?
Jo, deras naturliga byten, som rådjur, hjprt, älg, kommer "ta slut". Och vad ger sig vargen på sedan?

Resten får ni tänka ut själva.
Det som jag tycker är lite synd i det här är att det hände innanför staket. Skulle vart ute i skogen.

Detta är ju min syn på varg. Min åsikt. Men jag kanske är lite mer insatt i det hela eftersom jag har jakt som intresse.
Att nån fisförnäm fjant i stockholm som aldrig satt en fot i skog och mark ska komma och bestämma att vi ska ha alldelles för mkt varg i sverige är sjukt. För de vet ingenting. De förstår inte heller vad de betyder för renägare eller fårägare som förlorar grymt mkt inkomst för att vargen tar deras djur.
Skulle kunna skriva hur mkt som helst.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14992783.ab

2 kommentarer:

  1. Även om jag inte är så insatt så kan jag inte göra annat än att hålla med :-/

    SvaraRadera
  2. Gjorde ni? Häftigt! Du får ta och hälsa på henne då och besöka western farm, det är faktiskt rätt roligt, dag som kväll :-)

    SvaraRadera