lördag 5 maj 2012

Bäverjakt med syster

Igår kväll tog jag med mig Sandra ut för att jaga bäver. Vi tog oss ut i en aluminium båt utan åror. Med oss hade vi istället en skovel. Haha , måste ju improvisera lite. Väl ute i båten skulle vi då sitta och vänta lite i en vik. Sandra skulle spana runt lite med kikaren men missa visst att ta bort skyddet så det blev en hel del fniss, jag kontrade med att ösa ur båten men de jag öste ur hällde ja tillbaka i båten igen . =)
Behöver jag meddela att de är lite kaos att ha med henne?!
Till slut blev vi i varje fall lite mer allvarliga så vi rodde runt för att kika efter nått djur men det var hel dött.
Synd för det var en fin kväll annars.
Ikväll blir de nog ingen jakt för det är ju stormvindar ute. =/
Snart är de ju slut på jakten och jag vill gärna få skjuta en bäver i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar