tisdag 1 maj 2012

Valborg med vildsvin

Igår var vi verkligen borta hela dagen. Vi åkte ju tidigt iväg med alla hundar för att prova dom på vildsvin. Åkte ända ner till söderköping. Tog typ 2 timmar i bilen.
Väl där släppte vi Atlas i 2 olika hägn. Första hägnet var jag och Emil med i. Det gick ganska bra för honom när han väl hitta grisen där inne. Och hitta den gjorde han ca 3-4 m ifrån oss så det vart lite otäckt ett tag...
Det är bara lite problem när vi ska koppla honom. Han är inte sugen på att sluta jaga om man säger så.
Det gick väl ganska bra för allas hundar, bara Pelle som har lite problem med Igor för han har inte så jätte stor jaktlust. (till skillnad mot våran) .
Sen när alla var klara och hundarna var tvättade, för det behövdes verkligen, så skulle vi fara hemåt igen. Bara 2 timmar till i bilen plus att vi skulle käka nånstans. Luktade suveränt gott i bilen på hemvägen oxå...=) 3 blöta varma hundar. Mumma!

Var bara hemma och vände för jag skulle hämta Jeppe som vart hos snälla farmor hela dagen. Och efter det var vi iväg hem till Linus för att hälsa på alla. De hade fest och Emil skulle stanna där.
Det blev en snabbvisit sen åkte vi hem för att lägga Jeppe och Sandra och jag tog lite vn och kollade på Yrrol. Haha vilken trevlig valborg. Satt i en bil mestadels av dagen och på kvällen var jag skittrött. hihi



Tråkinlägg men skitsamma. Nu ska vi iväg igen för att fira min kusin Marie som blir 18 imorrn.
Ojoj, länge sen man var 18 år.
Min 18-årsdag firade jag på Åland då jag och en kille till i klassen var där och praktiserade i 3 veckor.
Sen när jag kom hem gick jag ut första gången på krogen, samma dag. =) Som man hade längtat!
Kommer fortfarande ihåg precis vad jag hade på mig den kvällen. hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar