söndag 6 maj 2012

Denna helg

Snart är helgen slut. Den har verkligen försvunnir fort. Och det känns inte som jag har gjort nått vettigt alls, för det har jag inte. 
Hela dagen igår var en slappar dag. Åkte till mamsen och fick lunch, åkte till svärmor och fick pizza. Sen gic jag och lade mig tidigt. 
Idag har vi oxå bara slappat. Maken sågar ved och jag är hemma med Jesper. Vi har visserligen varit ute på en långpromenad som var skön, lite blåsig dock. Ibland skulle jag vilja byta med Jesper. Det ser så skönt ut att ligga där i vagnen och gungas till sömns. I mitt nästa liv ska jag vara en bebis! =) 

Tycker verkligen inte om att det börjar bli varmt och soligt när man ska gå promenader. Visst är det ju underbart i sig men inte de det för med sig - ormar! 
Jag är inte rädd för ormar själv men jag är rädd att Atlas ska bli biten. (Jesper med, men han ligger ju i vagnen....) 
Vi har inte skaffat hem några tabletter till Atlas så skulle han bli biten så blir det fan brottom . 
Innan Jesper kom så kunde jag i varje fall hålla koll på vägkanten när vi gick men nu har man ju vagnen att hålla reda på oxå. Hoppas det inte blir en ormsommar, förra sommarn var hemsk, och Ja, det dog visst några ormar i min närhet. Men jag säger inte vilken sort det var för vissa är visst fridlysta..... =) 





Igår fick sig Jeppe sin första fläskläpp. Det var dum morsan som inte var med och fångade tippande barn på golvet. Det började till och med blöda lite. Buhu, lite ont i hjärtat fick jag...
Efter det så slickade han på lilla läppen hela dagen, tyckte väl att det var jätte konstigt. 



Kolla in dubbelhakan....=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar