fredag 4 maj 2012

Tråkdag so far

Idag har varit en sån där dag där inget känns särskillt roligt. Har inte haft lusten eller orken till att göra nått. 
Mös ner mig med Jesper och sov när han skulle göra det. Åh, vad skönt det var! Kanske har jag nån skit i kroppen som gör att jag känner såhär. Blä!

Tog oss i varje fall ut på en promenad på 5 km. Gick väldigt sakta så jag inte skulle förstöra mitt sträckta lår mera. Det är ju dumt när man ska spela innebandycup nästa helg. =/ 
När vi var på väg hem fick vi gå lite snabbare för himlen vart mörkare och mörkare. plötsligt såg jag nått som inte brukar vara i vägkanten . Det stod ett rådjur och betade. Försökte göra allt för att den skulle sticka iväg utan att Atlas skulle få syn på den. Jag visslade och pratade jätte högt och viftade med armarna men inget hjälpte. Till slut kom en bil och körde förbi så den stack in i skogen. 
Självklart hade Atlas fått nys om den men han blev inte så tokig som han brukar. =) 

Visst är det härligt att man kommer djur nära i skogen men inte när man har en jaktgalen hund och barnvagn med sig samtidigt. Nu är ju Atlas intresserad av allt som rör sig så det är inte lätt alla gånger. Han ska jaga fåglar, fjärilar, råttor, ödlor, och allra helst ekorrar. 
Nu har vi som tur är aldrig stött på nån älg när vi har promenerat och det hoppas jag vi slipper för då kommer de bli livat. Förmodligen kommer han dra med mig över stock och sten. 

Jesper har hjälpt mig att vika lite tvätt här hemma. Hjälpt eller stjälpt är frågan men han gjorde nog sitt bästa. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar