tisdag 27 mars 2012

8,7 kg bebis!!!

Ja, ni såg rätt. Den lille bebisen jag har väger 8,7 kg!
Haha, jag göder honom bra tror jag. =)
Neh då, han följer sin kurva bra och det är ju bra att ha lite att ta av.
Han var 68 cm lång oxå och där låg han mitt i kurvan!

Det ända som var lite sämre var huvudomfånget. Det var lite för stort. Så det ska vi snart kolla upp. Hon sa att det förmodligen inte var nån som helst fara för att han inte mår dåligt på nått sett. Det vet jag ju själv att han inte gör. Men kan vara skönt att kolla upp det ändå.

Han fick ju sina sprutor idag oxå. Stackarn vart lite ledsen en stund men det gick fort över när han fick leka lite med en kloss och flörta med sköterskan.
De klämde och kände på honom lite oxå och jag tror vi fick ett ok i rumpan för de sa inget annat.
Då antar man ju att allt var bra.

Så nu väntar vi på kallelse till audiologen , som jag hoppas kommer snart, och kallelse till barnläkaren om huvet. Tjoho.

1 kommentar:

  1. Haha vilken liten gosig knubbis du har! Julian väger strax över 9 och är ca 77-78 lång, min lilla speta :) På 10 månaderskontrollen hade Julian 47,3 i huvudomfång så han har också ganska stort huvud. Men det är aldrig något som BVC sköterskan sagt något om så jag antar att det ligger inom normalkurvan. Hur stort vad Jespers huvud nu då?

    SvaraRadera