torsdag 8 mars 2012

Ge f*n i min musiksmak!

Nu har jag tröttnat på att bli hånad för min musiksmak.
Är det möjligen provocerande att jag faktist vet vad jag gillar att lyssna på och inte följer ALLA andra?

Jag lyssnar på mycket svensk musik och gärna tjejer. Det ska gärna vara en fin röst och en bra text. Som Melissa Horn (älskar) , Veronica Maggio, Säkert, Carolina Wallin Perez m.fl.
Men det jag får mest klagomål över är att jag lyssnar på Raymond och Maria. (ingen vill veta var du köpt din tröja ni vet!)
Jag klagar inte på andras musiksmak! (jo, kanske Emils)
Kanske för att många inte vet själva vad de tycker är bra för de lyssnar bara på allt nytt som produceras på löpande band. Typ Rihanna, Lady Gaga m.m.
Visst , jag lyssnar oxå på dessa när de spelas på radio, i bilen , hos vänner , på fest och ja, jag sjunger gärna med men det är inte så att jag hemma själv skulle sätta på den musiken.

Men är det låten du gillar? Eller är det artisten? Eller tar du helt enkelt hem låten för att alla andra har gjort det?
Bra fråga.
Hör jag nån som jag gillar så brukar jag lyssna igenom det dom har gjort och lyssnar ofta då på hela skivan och inte bara den låten som är populär för tillfället.
Jag får ganska ofta skämmas över att jag inte kan de "nya" låtarna som går. Och när jag kan dom är de ett halvår gamla. Haha
Och då är det nått annat som är på tapeten.

Jag förstår att alla inte gillar de som jag lyssnar på men jag tycker inte man behöver hacka på mig för det.
(känn dig träffad A....=)   )
Och åker vi i MIN bil så borde ni fasen få lyssna på MIN musik! Sådäså!





1 kommentar: