fredag 30 mars 2012

MÅSTE jag verkligen?

Jag är så grymt trött på alla dessa "måsten" i mitt liv.
Det finns nästan alltid ett måste innan nått man ska göra.
Ska det behöva vara så?

Känns alltid som att man säger att jag måste dammsuga, jag måste laga mat, jag måste gå ut med hunden o.s.v.
Just att det sitter ett "måste" framför allt man ska göra gör ju att man känner sig tvingad.
Kan man inte bara tänka att  - nu SKA jag dammsuga.
Då känns det inte längre lika tungt.

Så idag ska jag färga håret. Och jag ska gå ut med Atlas. Jag ska dammsuga klart oxå.


Ibland önskar jag mig ett sånt där bekymmer fritt liv som vissa verkar leva. Ingen matlagning, man går bara ut och äter. Ingen städning eller tvättning för man har folk till det.
Man kan bara glida runt och göra precis vad man vill. Ingen att förhålla sig till alls.
Ja, det vore nått det.

Men skulle jag byta bort mitt liv som jag lever nu?
ALDRIG!
Inte för nått i världen.
Trots alla mina "måsten" eller "skan" så älskar jag livet vi lever och jag har ju valt det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar