tisdag 6 mars 2012

Slut med amningen

Ja, jag behövde inte fundera så mycket på om jag skulle sluta amma. Jesper har sagt sitt.
Inatt när han vaknade och skulle ha mat så la jag honom till bröstet och skulle amma. Kände att jag hade lite mat ändå. Men NEJ! Han vart galen och skrek och skrek. Böt bröst men inte då heller ville han ha. Det var bara att pallra sig upp och göra en flaska att testa med och vipps så hade han dragit i sig hela flaskan.
Det var det. Lika bra att i fortsättningen göra en flaska på en gång så han nte behöver skrika halsen av sig innan maten.
Får se i em om han behagar äta av mig lite. Vill ju inte få nån mjölkstockning. Fast fick jag inte det i helgen när jag inte ammade på 24 timmar så borde jag inte få det nu heller.


Har varit uppe sen 7 så nu börjar mina ögonlock bli tunga. Men det finns så mkt att göra här hemma så jag har ingen ro att vila. Jeppe ligger redan och tar en liten nap.
Funderar på att raka av Atlas all päls innan nästa fällning. Helt galet vad hundhår det är överallt. Trots att han hållit på i drygt 2 månader. Hår överallt, i maten, i tandborsten , i mina trosor. You mane it!
Så det är bara att plocka fram snabeldraken igen. Eller plocka fram? Den står framme konstant....
Sen ska jag väl kanske försöka gå ut på en promenix och senare ikväll blir det av på Afrodansen. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar