måndag 5 mars 2012

Den där amningen...

Är helt kluven nu. Ska jag fortsätta amma eller inte?
Anledningen till att jag funderar på att sluta är för att Jesper väldigt sällan numera blir nöjd med bara amning.
Det kan gå en timma bara så är han hungrig igen och får då ersättning och han äter mkt till vill jag lova. Så då känns det bara onödigt att amma eftersom det inte räcker. Hmmm....
Skulle ju dock vilja nattamma fortfarande men jag tror hellre jag slutar helt isåfall.
Jag är för att man ska amma sina barn. Kan inte förstå hur man kan välja bort att amma om man kan. ( fattar att vissa faktist inte kan amma, nu talar vi om de som inte har nån anledning förutom att de inte vill.)
Det värsta av allt är väl om de väljer bort de för att de är rädda att brösten blir fula....
Jag hade tänkt amma tills han var minst 6 månader om allting funkade bra. Det har ju fungerat bra tills runt jul. Då slutade de komma mycket mat och jag fick en hungrig pojke så då har han fått ersättning när han har vart så hungrig. Nu får han ersättning mer än amning.
Vissa mammor vill ju inte sluta för att de tycker amningen är underbar och mysig men den känslan har jag inte heller fått helt. Hade jag tyckt så så hade jag nog försökt mycket mer. Det kan väl vara mysigt ibland men inte alltid.
Svårt beslut. Jesper verkar oxå mer intresserad av flaskan än bröstet och han har heller aldrig varit särskillt snuttig . Skulle jag låta han få välja mellan de två så tror jag han skulle ta flaskan lätt. För i den finns det ju mat så man blir mätt. Stackarn.
Känns ju lite bättre nu när man börjar med lite annan mat. Vi kanske ska prova med lite gröt snart till frukost eller kvällsmat. Får se om det blir en hit eller diss.

Måste ta mig en lång funderare på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar