onsdag 21 december 2011

BVC

Idag har vi vart med plutten på Bvc. Först hade vi babymassage. Emil fick massera jeppe denna gång å de gick ju bra. =) Efter de vart de 3 mån vaccin. Bävade för de innan , därför följde Emil med. Men de gick över förväntan! Han grät lite efter första sprutan men blev tröstad med nappen ganska fort. Andra sprutan var lite värre men då vart han tröstad med bröstet så de blev bra till slut. Men de gör ont i hjärtat när de gråter så.



Prutten slockna på soffan när vi kommit hem.... Med jätteplåster på låren!
Förresten Jesper vägdes å mättes oxå.

Jesper 3 mån:
6200 g (3920g vid födseln)
61 cm (50 cm vid födesln)

Jag hade ju gissat att min gosse var större...




Nu på e.m kom syster Sandra på besök, hon hade fått för sig att jag skulle klippa henne. Å de gjorde jag! haha Har endast klippt hår en gång tidigare i mitt liv....Vågat av henne måste jag säga. Tur hon inte har ögon i nacken säger jag bara....=)
Det var väl inte en sån jätte klippning men runt öronen å nacken å klippte upp lite på ena sidan. Måste säga att de inte vart så hemskt som jag först trodde de skulle bli.


Resultat:






Ska försöka ta å slå in julklapparna nu när liten sover å Emil är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar