söndag 18 december 2011

Fullbokat!

I helgen har de varit full rulle. Vi började i fredags när Emil kommit hem från jobbet. Då stack vi till kumla för att köpa ny bilstol till Jesper. Den förra var skittung å jobbig att sätta dit med bältet hela tiden. De nya vart en Acta Graco duo logico 2  ( nått liknande) en sån man sätter fast med isofix i bilstolen. Jaja, den verkar bra å kan användas upp till 4 år! Dyr var den men men ....
Efter de bar de av mot Hallsberg för att fira jul med kusiner å faster med man. Det blev en jätte kul kväll med goda mackor å spel. Vi hade julklappsbyte oxå. Jag hade köpt ett partyspel men så hade jag slagit in ett kort på mig som den som fick mitt paket öppnade först...haha! Det vart några förvånade miner innan skratten kom. Klockrent! =) En del drack ganska friskt den kvällen så de var visst nån som vaknade å inte mådde så bra. Den äldsta av oss! Men kul var de, nästa år blir de barnfritt hoppas jag....
Min faster å hennes man är helsköna. Helt galna. Vi planerar en vinkväll med min faster å min äldsta kusin Sofie å mina syskon framåt våren. Med utgång.Hur många familjer gör de? =)

Igår tog liten å jag sovmorgon å blev väckta av min syster som sov över. Vi vaknade kvart i 11 tror jag. Gött! Sen blev de besök hos både farmor å mormor. På kvällen åkte Emil med jobbet till Karlskoga på julbord å vi tjejer samlades hos Tina ( http://tinaspinaler.blogg.se/) Vi hade lite knytkalas å de var mkt god mat vill jag lova! Det var mkt prat om allt å ingenting, precis som man vill ha de. Jag babblade nog mer än dom flesta  men de blir så när man knappt träffar nån i veckorna....hehe. Det är roligt att träffas så där avslappnat så man lär känna folk lite bättre å ja kan säga att jag tycker bara mer å mer om dessa töser ju mer vi ses. =) Alla där är mammor så man har ju en del gemensamt.

Nu idag tog vi sovmorgon igen för de vart sent sen vi väntat in Emil igår kväll. Emil har dragit å jagat så jag har knappt sett han denna helg. Tråk. Jag blev lite sur när han stack imorse för jag frågade om han brydde sig om vad vi hade tänkt göra idag å de hade han inget svar på....Lite ego är han min man. För att jag sitter hemma själv en helg när han är ledig spelar honom ingen roll för han gör ju de han vill. Å de är inte att vara hemma med oss tydligen. Nej, nu åkte bittersara fram. Bäst jag stoppar ner henne igen.

Nu är de ivarjefall vitt ute. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar