lördag 3 december 2011

På jakt med dåligt samvete!

Idag har jag å Emil vart ute å jagat nästan hela dagen. Hade pumpat ur mjölk till liten som farmor var barnvakt åt. Allt började så bra imorse. Fick ett bra pass där de ofta går över djur. Vi fick skjuta i princip allt. Stod bra länge å lyssnade te hundarna som jagade men de drev åt fel håll så ja slappnade av lite. Lite för mkt visade de sig för helt plötsligt springer de frm kronhind å kalv ca 20 m in i skogen framför mig. Får stopp på dom genom att vissla till men dom vrider upp sig helt fel så ja får inget bra skottläge. Sen kastar de bakåt å försvinner iväg lika fort som de kom. Min vanliga tur alltså. Men men , ja fick ju se nått i varje fall! De flesta passskyttar hade haft djur på sig vilket oxå är kul. Nästa drev har de börjat blåsa ordentligt å ja får stå på ett hygge. Kul. Nej. Å inte ett djur i sikte. Brösten spänner nått hemskt. Får ett sms av svärmor som säger att Jeppe har ätit bra å allt går bra. Jaha, får åka hem å pumpa ur mjölk när de andra äter lunch. Åker tebax å får lite kaffe. Nu har de börjat regna oxå. Går tydligen med på att stå på pass sista drevet oxå. Hur jag nu tänkte där vet jag inte för de öste ner regn å blåste. Såg 2 kronhjortar men på för långt håll denna gång. Till sist stod ja knappt ut längre. Jag var helt genomvåt å frusen.Fick åka hem med blöta kläder å dåligt samvete för att ja kunde ha vart me lilleman istället för att ha glott på träd idag. Nu har ja jagat så de räcker. I varje fall till nästa gång....

Oj, vilken historia om min dag. ha ha

(Fasen att Moa åkte ur idol!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar