tisdag 13 december 2011

Marieberget

Just hemkommen fårn Marieberg. Blev en tur me tjejerna å Jeppe. Fick med mig några julklappar ivarje fall.
2 st som ska vara till julklappsbyten, skit svårt att hansla till förresten! Är ju så svårt att veta vad folk gillar. Köpte sånt som jag ville ha. För då kan vi ju alltid byta om dom inte blir nöjda....=) Fick även me mig en klapp till syster stor å kläder till en liten man som växer som en dåre! Aaa, just de, jag fick tydligen me en tröja oxå....
Har några klappar kvar men dom får ja åka in efter när ja är barnledig för de är krångligt me barnvagn.

Urs, ja har så mkt att göra här hemma så jag har ingen lust att vara här egentligen. Måste plocka i ordning på mina kläder. Ta bort gravidkläder å sånt som tillhör sommaren. (lite sent kanske) Måste städa köksskåpen. Å nu har Atlas börja fälla oxå så nu får man ha dammsugaren framme konstant. Fy, de går inte att använda svarta kläder längre.

Undra varför man ska bli så förbaskat känslig när man blir mamma? det räcker inte me att tjuta under graviditeten utan de är värre nu tror jag. Jag gråter till allt. Till "Kär å galen" när dom friade. Å igår tjöt jag till 16 and pregnant. Hur pinsamt är inte de? Emil skulle ju skämmas om han såg de....
Å jag är så hemskt blödig när de kommer till djur. Men jag är ju en djurmänniska. Tål inte att se dom behandlas illa. Nu kanske ni tänker "vaddå, du jagar ju!" , men de är en annan sak anser jag. Det finns inget plågeri av djur när man jagar. (inte om de går rätt till!) Gör man som man ska så dör djuret direkt å de dör på de stället den levt på. Ej fraktats runt å brytit benen i nån lastbil för att sedan trängas ihop me varann...fy!
Det värsta är att jag fastnar för sorgliga bloggar. Å då läser jag å så gråter jag. =(

Nehe, nu ska jag ta tag i de där jag inte vill göra. Börjar med att plocka ur diskmaskinen medan lilleman sover.
So long.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar