måndag 26 december 2011

Julhelgen

Jaha, då var denna julen över lika fort som den kom. Julen blev bra trots allt. Trots saknad efter morfar.
Julafton spenderades hos mamma i skyllberg, jag å plutt i varje fall för Emil var ute å jagade. (deras tradition)
Mina systrar kom oxå dit, Sandra som jobbade delad tur i hemtjänsten kom på lunch, å Maria kom med sin man å alla barn...en 3 års Amanda å en 6 mån Anton. Full rulle alltså. Mormor kom oxå till oss.
Det var knytis till lunch å sen fika å sen väntandes på tomten, ungarna var hyperaktiva å nervösa, precis som de ska vara...=) Tomten kom tillslut å delade ut klappar till höger å vänster ( trots att vi ej skulle köpa mkt paket ju) Barnen verkade nöjda å vi andra var helt slut!
Emil kom in på en julgrogg med torbjörn senare på kvällen. Jesper var så duktid hela dagen men kroknade å ville hem till sin säng framåt 11.
Juldagen åkte vi på turné. Började hos farfar för knytis där med. Med faster å systrar å alla barn igen...haha Efter de bar de av till pappa för lite fika å paket.  Till sist åkte vi till Emils släktingar i Askersund som var där över jul. Det var första gången de träffade Jeppe så honom såg man inte mkt av när vi var där! =)
Fick mkt fina klappar så Jeppe, jag å Emil är mkt nöjda. Bäst var ett skal till min Iphone av Emil....=)

Ja, de var en snabb sammanfattning av julen.
Fick veta av mormor att morfar dog av lungödem , han hade gått bort väldigt hastigt. Mormor ville först ha en begravning för bara oss i familjen men ångrade sig när hon tänkte på alla vänner morfar hade, hon ville att de skulle få ta farväl av honom ordentligt de oxå. Hon sa att han aldrig skulle förlåta henne annars. <3

Idag bestämde Emil å jag att vi skulle vara hemma å ta de lugnt å mysa. De sprack totalt. För inatt när jag gick upp för att amma var de kolsvart här. Det båste ju storm så strömmen hade ju gått, den kom tillbaka vid typ 14 idag. Alltså utan ström i ca 14 timmar. Tack så mkt!!!!
Vi fick åka till Johan å Sofia istället. De bjöd på pizza å hade några julklappar till Jesper. Så de vart ju en mysdag ändå. Å nu sitter vi här i soffan, med ström, å ska snart hyra en film. Vad de blir idag vet jag ej.
Trodde ju min dumskalle att de var Kronjuvelerna idag så jag har ju taggat för den hela dagen, nu såg ja att den var nästa vecka...shit happens!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar