söndag 11 december 2011

Nästa graviditet

Om jag har turen att bli gravid igen så har jag funderat mkt på hur ja vill ha de då.
Jag ska ta massor av bilder, minst varannan vecka, fattar inte att ja inte gjorde de. En del har jag ju tagit men för några!
Jag ska försöka att inte äta lika mkt skit nästa gång...(tycker jag nog inte då)
Vill nog prova en sån där andningskurs oxå. Känner att jag sög på de! =)

 Ska nog ställa in mig mentalt på att jag kan föda redan v 36-37 så jag inte blir lika chockad som denna gång. Fast då kommer jag väl gå till v 42. Jag kände att jag inte hann med alls denna gång. Jag tyckte jag var hur lugn som helst, Johanna tjatade att jag skulle packa bb väskan tidigt. (Hon var säker på att ja skulle föda för tidigt) Jag hade ju ställt in mig på att gå över tiden som de flesta förstagångsföderskorna gör. (6 dar enligt statistik)
Så när vattnet gick den där kvällen vart jag inte nervös knappt.. För jag trodde nog inte de var på riktigt. Det vart lixom, jaha, nu gick vattnet, jaha nu kommer de värkar, jaha, nu ska jag föda barn. Den snabba förlossningen gjorde nog sitt oxå. Hade de blivit mer långvarigt hade jag kanske hunnit tänka efter att jag faktist skulle bli mamma nu. När Jesper kom upp på mitt bröst kände jag mest oj,oj,oj - en bebis. Jag grät inte ens. De där första glädje känslorna kom senare på bb när jag hade landat lite å fick andas ut.

Jag ska oxå tänka på att ta kort på förlossningen. Om de hinns denna gång alltså.
Jag ska oxå tänka över vad jag vill ha för smärtlindring lite bättre. Om jag hinner få någon bra denna gång...
Ska oxå ställa mer frågor till barnmorskorna, eller snarare lite krav. Sånt som man inte visste första barnet men vet nu. För då vågade man ju knappt fråga nått. Eller man visste ju inte vad man skulle fråga. =)

Oj, oj mycket funderingar nu. Vi vill ju gärna ha ett syskon till Jesper men det får i varje fall vänta nått år. Dels för att min kropp måste få återhämta sig ordentligt, känner av rygg å knän fortfarande. Dels för att jag inte vill ha så tätt. 2 år är lagom. Så 2013 kan jag tänka mig att bli gravid igen . Förhoppningsvis. =)
Jag hoppas jag får hänga på nån annans graviditet så länge....( Kom igen nu Anna å Tessi å Sofia!)


Från första bilden när man tyckte man såg en bula...(Var?)


Tills ca en månad innan förlossningen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar