måndag 5 december 2011

När Sara mötte Emil

Jag tänkte jag skulle skriva historien om när jag träffade mannen i mitt liv...

Vi kan börja med att säga att det är tack vara mitt ex Linus som jag träffade Emil. Jag hade gjort slut med Linus någon månad innan studenten men vi träffades lite fortfarande. Vi bestämde att gå på förfest hos en gemensam vän till oss på studentkvällen. Då tog Linus med sig ett gäng grabbar från bygglinjen. Trots att Emil bott bara några km från mig så hade vi aldrig pratat med varann förut. Lite konstigt kan man tycka i efterhand.
I varje fall så var kvällen otroligt rolig, vi dansade på krogen å hade skitkul! Tills sista dansen kom. Då nobbade jag Emil för att dansa med en annan kille, å han dansade med en annan Sara tror jag.
Veckan efter var det Kanalfesten i Askersund. Skulle åka in å hämta mamma å Tobbe på kvällen då jag mötte 2 kompisar till Emil. Jag skulle precis fråga efter Emil när de sa att han var iväg å hånglade med nån tjej. Jaha, tänkte jag, då struntar jag väl i honom då. Hade väl bara blivit lite småintresserad så de var inte mer med de.

Veckorna gick å helt plötsligt började vi spela fotboll å andra grejer med dessa killar. Kul hade vi med dom i varje fall. Det betämdes att vi skulle fira midsommar ihop med dom i Harge. Då hade vi helt klart fått upp ögonen ordentligt för varann...vi försökte smita iväg själva men det var alltid nån som störde oss...haha
Kvällen vi vart ihop på riktigt var på en fest hos Tessi i laxå. Kommer ihåg att det vart bråk mellan Emil å nån kille så jag å Emil hamnade inlåsta på en toa, där bad Emil om den första kyssen! Vad romantiskt va!?
 (Anledningen till bråket var Linus,han var sur på oss)
Kan tillägga att vi är väldigt bra vänner med Linus idag!

Så den 19/7 -04 vart vi ett par. Å vilken härlig sommar det var. Vi spenderade timmar hånglandes i en soffa bredvid ett annat nykärt par. hihi.
Vi överlevde t.o.m att jag å tjejkompisarna åkte till Spanien i 3 veckor. När jag kom hem fick jag en orkidé av Emil kommer jag ihåg. Hans mamma påminner honom fortfarande om vilket vrak han var dom 3 veckorna...<3

Jag skaffade en lägenhet i Askersund våren -05 som Emil oxå flyttade in i kan man väl säga, trots att de tog ett tag innan  han adressändrade!
Vi förlovade oss 14/2 -05 oxå, då hade vi bara vart ett par ca 7 mån ju! Galet!
För gifte oss gjorde vi ju inte förns 30/5 -09. En jättefin solig dag som blev fantastisk!

Vårt hus köpte å flyttade vi in i sept -09.
Atlas kom sommaren -10. Älskade hund!
Å nu i sept kom våran underbara Jesper!
Tänk vilken resa man gjort för att få de så här bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar