torsdag 8 december 2011

Lyxhustru?

Nej ni, inte jag inte. Fattar inte hur en del mammor hinner med allt hemma plus att dom ska se så jädra snygga ut samtidigt? Avundsjuk? Ja , kanske. Eller nej. Vart får dom tiden att hinna med allt? Jag städar, tvättar, lagar mat när jag hinner/kan, inte när de behövs... Min man ska vara glad den dagen jag har mascara när han kommer hem. Oftast är mjukbrallan på. Visst när jag åker å handlar m.m byter jag om å kanske fixar jag till mig lite grann men inte alltid.
Jag tycker om att göra mig snygg när vi ska bort, kanske ut å festa eller åker å shoppar, för då tycker jag de är kul. Å jag vet att Emil tycker jag är extra fin då. Men ja skulle aldrig orka göra de varje dag. Jag vet ju att han älskar mig för den jag är!
Om de är så att dessa snyggon till mammor verkligen vill göra detta varje dag så fine! Men de är så synd om det blir ett måste för att dom ska må bra. Nuförtiden ska ju alla jämnföra sig med varann hela tiden. Fattar ändå inte vart dom får tiden ifrån, klubbar dom ungarna medans dom plattar hår, sminkar å solar sig?
Jag är glad att mina vänner å jag är ganska lika, vi gillar mjukbrallor! Även de som inte blivit morsor än. När vi ses kan den ena sitta i full sminkmundering å den andra i sofftis kläder me en slarvig tofs. Ingen gör nån skillnad på oss ändå!
Den dagen ni får se mig trippandes i högklackade skor å nylackade naglar dragandes på barnvagnen då ni. Den dagen kommer aldrig!. För de första använder jag inte högklackat för de andra skulle jag ramla om jag gjorde de!

All eloge till er snygga mammor som hinner laga mat, diska, tvätta, plus att faktist umgås med era barn! Ge mig gärna ett tips på hur man gör!
Jag ser hellre att mina barn är lyckliga än att man kan spegla sig i kaklet i badrummet!


Lyxhustru? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar