onsdag 28 december 2011

Idag hände de!

Ha, vad var de jag sa?! Jeppe vände sig idag. Han har vart på väg länge men nu så. Det var tydligen lättare när man var naken för vi skulle hoppa i badet å han låg på golvet , helt plötsligt bara låg han på mage som en liten säl. Så gullig. Sen tog han en sväng till när han låg å luftttorka.
Nu får man passa sig alltså. Han brukar ju ligga på golvet när ja springer ut å kissar Atlas men nu får ja nog börja sätta han i babysittern.
Känns som han är lite tidig? Eller jag har ingen aning när de "ska" vända sig. Men han har ju vart tidig me allt annat så....

Jag har mått sådär idag. Ont i huvet å ont i kroppen. Jag å lilleman tog oss en tupplur på ca 3 timmar mitt på dagen. Välbehövligt! Har så konstig mage oxå. Det har jag haft sen förlossningen när allt föll på plats igen. Jag har inte kunnat äta som vanligt, inte vart hungrig så ofta som jag brukar , jätte skumt! På de här dagarna har jag ätit ett mål om dagen för ja har inte fått i mig mer. Man blir ju inte så lite grining då heller, Not good!

Kom å tänka på en sak med förlossningen. Läser ju mkt bloggar å har då sett att de flesta får testa så att de är vattnet som gått när de är på kontroll. De gjorde dom inte på mig. Hon frågade om jag var säker på att de var vattnet å jag svara att jag tror de ( var väl säker men har ju aldrig vart me om de förr ju) Sen fick ju vi en tid för igångsättning dagen efter, vilket vi aldrig behövde men ändå.
Tänk då om de hade satt igång mig utan att de var vattnet som gått?! Hmmm
Visserligen var ju Jeppe ganksa klar med sina 3920 g i v 37+2 . Jag tycker ändå de är konstigt att de inte kollade de.
Sen undrar jag oxå varför ja inte fick nån morfinspruta som alla andra verkar få när de har så jobbigt.
VILL, VILL, VILL verkligen ha min journal nu! Jag är jätte irriterad på att de ska ta sån tid!!!!!

1 kommentar:

  1. Har du skickat efter den i mina vårdkontakter? Jag gick o vänta o vänta i 6 månader sen beställde jag den där i några dagar senare fanns den i postlådan :)

    SvaraRadera