torsdag 12 april 2012

Elaka människor finns det!

Jag blir lite rädd när man upptäcker hur elaka människor kan vara mot varandra.
Hur har man ens mage att säga till nån att dens barn är fult?!
Vad får man ut av det? Även om man tycker det så finns det väl ingen anledning att berätta det?
Nej, jag tycker inte alla barn är söta. Men ALDRIG att jag skulle säga det till deras föräldrar, det är ju bara sårande. Och alla föräldrar tycker ju sina barn är vackrast i världen. Så även jag.

Jag blir oxå rädd över att människor inte vågar stå för det dom säger utan gömmer sig bakom en dataskärm.
(möjligtvis för att om nån skulle säga att Jeppe var ful så skulle den få dyngspö men ändå....)
Det har ju blivit alldelles för lätt att tracka ner och mobba andra.
Jag tycker absolut att man ska säga om man tycker en person har gjort fel : SJÄLVKLART!
Men, gör detta personligen och kanske inte framför alla andra.

Och tyvär tycker jag att mammor är alltför dumma och dömande mot varandra.
Varför inte hjälpa istället för att stjälpa?
Istället för att säga - Hur kan du göra så?
Så säg - Prova att göra så här!

Enda gången jag skulle lägga mig i hur en annan mamma (eller pappa)  uppfostrar sitt barn är om jag skulle se att barnet faktist far illa! (vanvård, psykisk och fysik misshandel, o.s.v)
Annars får man uppfostra sitt barn till den man själv vill att de ska bli.


Jaja, var tvungen att häva ur mig lite för jag läste lite tråkigheter på en blogg. Men så är tyvär livet.
Det kommer alltid finnas folk som vill göra livet surt för andra.
Varför kan man undra!


Om du inte kan säga något snällt så ska du inte säga något alls....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar