måndag 9 april 2012

Sconesfrukost

Imorse var jag den ultimata hustrun/mamman. Gick upp när Jeppe vaknade och gav han mat. Emil fick ha sovmorgon. Sen när han började vakna till så bakade jag scones som vi sedan år ihop samtidigt som Jepsson skulle ha sin gröt. Mys morgon helt enkelt! Hur ofta gör man sånt? Jag får nog börja med de varje söndag.

Igår kväll var vi hos mor och käkade mat. Alla syskon var där oxå och alla barna. Börjar vara mest barn nu...haha
Det var en trevlig kväll med lite vin (mycket?) och tp.
Jag fick nån konstig reaktion på nått där på kvällen. Jag vart helt knallröd i ansiktet och det hettade massa. Tror kanske det var ett vin som gjorde de...
Det försvann ganska fort men det var lite mystiskt.


Skitsurt att jag måste gå upp astidigt imorrn bitti. Jeppe ska till barnläkaren och kolla upp hans huvud, som sägs vara för stort. Och vi fick en tid i Hallsberg så jag måste ta mig dit. Vet knappt vart vårdcentralen är där.
Skönt att vi fick en tidigare tid i varje fall. Annars hade vi fått vänta till i slutet av maj.
Men det är alltid så tråkigt att man får så tidiga tider, särskillt när man inte bara har sig själv att ta hand om på morgonen...=)
Hoppas bara allt är bra med hans huvud. Men det tror jag. Han är ju inte dålig på nått sätt i övrigt utan han är ju en pigg och sprallig kille för jämnan tycker jag. Men orot gnager lite....




Ikväll blire lite innebandy om jag orkar efter all påskmat och allt fika man mufflat i sig i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar