fredag 13 april 2012

Gamla vs nya

Ikväll har jag bjudit hem några av mina "gamla" vänner.
 Det är så jag får dela in dem. Gamla vs nya vänner.
De gamla är dom jag hade before Jesper. Och de nya är efter (många nyblivna mammor och föräldragruppen)
Tyvär har det väl blivit så att man inte träffar de gamla så ofta längre. Men det har ju sina orsaker. Man lever ju ett helt nytt liv nu.
Då är det ju lättare att träffas med de nya för man är ledig hela veckorna allihopa. Och det är oftast då vi ses. När alla andra jobbar. Och det blir att man har mycket gemensamt tack vara barnen.
Det är inte lika enkelt att åka bort en kväll med tanke på läggning och sånt. Och ibland är man själv trött som as för man har gått upp tidigt. =)
Av mina gamla vänner så är det faktist bara en som har barn. När resten får så tror jag att vi kommer komma varann närmre igen.

Jag är väldigt tacksam för alla vänner jag har. Både before and after Jeppe!
Jag vet att de finns där och jag hoppas de vet att jag alltid finns här. Även om vi inte hörts på ett tag.

Det ska i varje fall bli trevligt att de kommer hit!
Sen får jag ta och bli bättre på att hälsa på dom. Nu när Jeppe faktist inte behöver mig lika mycket som förut (amning) kan ju jag smita hemifrån själv! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar