söndag 29 april 2012

Som Piff och Puff

Denna dag har vi spenderat i min fina lilla barndomsby Svennevad. Där bor mormor oxå. 
Sandra och jag , och liten såklart, åkte dit på fm . Först stannade vi till i Pålsboda för att gå på marken som var. Det var inte mkt att ha. Haha. Den har minskat drastiskt sen vi var små. 
Efter det åkte hem till mormor och fick lunch och hjälpte henne ta fram utemöblerna. Det var mysigt att vara hos mormor. Och hon gör den godaste maten. =)
Sen knallade vi ner på byn för att hälsa på min gamla vän Susanne. (som för övrigt bor i vårt gamla hus). 
Vi satt och tjöta om allt möjligt och fick gott fika. Väldigt trevligt att träffa henne! 
Vi fick med en massa fina saker hem till Jeppe. En gåstol, en liten bil och lite leksaker. Hennes töser hade vuxit ifrån dessa. Perfekt för oss! (Tack snälla igen!) 


Susanne och jag var oskiljaktiga när vi var små. Vi började leka med varann vid lekis tror jag och sen var det hon och jag. Vi gjorde allt och lite till tillsammans. Hittade på en massa rackartyg och djävulsskap. =) 
Men vi hade väldigt roligt ihop. Vi var såna som skickade brev till varann och kunde prata telefon i timmar fast vi bodde 200 meter från varann och gick i samma klass. Haha 
Sen när vi började högstadiet började vi glida isär. Jag vet ännu inte riktigt varför. Hon började umgås med några äldre och blev ihop med nån kille och jag var en av de torra tråkiga så jag blev kvar. 
Att vi slutade umgås är lika mkt bådas "fel". Men kanske hade vi haft våran tid då? Vi växte isär helt enkelt. Vi hamnade på olika vägar i livet.
Nu när jag tänker på Susanne så har jag bara bra minnen . Vi var verkligen som Bill och Bull, Helan och Halvan, Piff och Puff , ja kalla oss vad som helst, men satt ihop det gjorde vi. 

Tycker det är väldigt roligt att man kan hitta tillbaka till varandra i vuxen ålder. Och nu är vi båda på samma punkt i livet . Familjelivet, livet på landet, och vi är mammor. Det finns nått där igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar