torsdag 23 februari 2012

3-timmars fika


Har spenderat dagen med en låååång fika med mamma vänner. 
Vi samlades hos Malin i Åsbro och blev bjudna på en väldigt smarrig morotskaka. Mums!
Som vanligt mycket trevligt att träffa dom. Vi har alltid nått att prata om. Alldelles för mkt egentligen. =)

Fick dåligt samvete över att jag åt så mkt kaka plus att solen sken så fint så jag var tvungen att gå en snabb promenad. Atlas tiggde lite om de oxå stackarn. Men ut kom vi. Dock en väldigt blåsig promenad. 
Jag tog fram sittdelen till vagnen för Jeppe var vaken så jag tänkte han ville sitta upp och se lite men så fort han kom i den somna han ändå. Så då var de bara att fälla ner han. Funka de med! 







Fick slänga in herr Jeppe till mamma en stund så jag kunde åka och stor handla själv. Så jäkla svårt att göra de när man har med honom. Man konkar på kassar och sen ska man få in allt i bilen . Puh.
Slängde ihop en potatisgratäng och stekte kött som vi kan tugga på till nästa vecka.
Och nu har jag nattat liten.
Och dammsugit . Puh. Soffan som vi köpte svart hade förvandlats till en vit hårtuss. Tack Atlas! 
Tog bara 20 min att få bort allt hår. 
Ätit en halv ananas under pausen innan jag fortsätter städa. Och blogga...
Innan jag stupar i säng ska jag försöka duscha oxå. Eller? Mina gäster imorrn kanske gillar lite mystisk stank. 
Är ganska effektiv, när jag vill. Men nu vet jag inte om jag vill längre. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar