måndag 20 februari 2012

Gnällskrutt och surputt!







Har haft en riktig skit natt. Eller snarare helg.
Ingen i familjen har varit på topp humör om man säger så. 
En pappa som vart lite förkyld = surputt. En bebis som inte gillar nått = gnällskrutt. 
Och en mamma som är astrött = livsfarlig! 

Lilleman skulle verkligen inte somna igår fast han var så trött, så trött. Tog runt en timma att söva honom. 
Sen vakna han redan vid 1 för att äta för att sedan vakna om och om igen för att gnälla. Kl 3 gick jag upp för att ta tempen på honom för han kändes varm men icke nån feber. Han låg bara och vände och vred sig i sängen men till slut somna han vid mig. Tyvär jätte nära mig så jag vågade inte röra mig utifall han skulle te och vakna så jag har sovit som en kratta istället. 
Han har vart ett surkart nu på morgonen oxå. Vill inte sova fast han kliar ögonen ur sig. 
Ja,ja, Hoppas på bättre tider snart för jag vill ha tillbaka min gladfis. Och mig själv. 



En annan skitkul sak är att jag ska till tandläkaren idag. Undra hur fattig jag kommer bli efter det?! 
Tror dock inte att de ser så farligt ut. Trots en graviditet där jag åt sötsaker varje dag. hihi 
Tandläkarn är verkligen inget man räknar in i sin budget. 
Har jag tur så har jag fortfarande sån där rabatt. Förra gången hade jag de så då betalade jag knappt nått. Hoppas, hoppas, hoppas. 
Uhhh, nu vart jag lite nervig. Fastän jag är van med tandläkare efter att ha haft tandställning så tycker jag inte om dom så mkt. Man är så utlämnad när man ligger där och gapar.  
Och det som skrämmer mig mest med om är hur de kom på att de vill jobba med att rota i andras munnar hela dagarna? Det känns inte helt rätt om man säger så....=) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar