onsdag 22 februari 2012

Bvc och Usö






Ja, igår vart en jobbig dag. För både mig och Jesper. 
Det började ju då på morgonen när jag såg att det var blod i hans bajs. Det kom vid 2 tillfällen. 
Ringde ju 1177 som sade att det kunde hända nångång ibland pga sköra slemhinnor och sånt men jag skulle hålla koll. Som tur var hade jag ju tid på bvc för sprutor så jag kunde ju fråga sköterskan där. Tog även bilder på blöjan så de kunde se hur de såg ut. Är så svårt att förklara ibland. 
Bvc sköterskan tyckte en doktor skulle kolla på bilderna och Jesper så jag fick en ny tid i Askersund lite senare. Åkte hem till Anna så länge och fick våfflor. 
Jesper visade inget tecken på att vara dålig alls så vi var ju inte jätteoroliga men man har ändå nått som gnager i hjärtat. 
Åkte tillbaka till bvc och träffade doktorn. Hon kolla på bilderna och klämde lite på hans mage. Hon tyckte det var bäst att skicka oss till Usö så vi fick en remiss dit. 
Fick slänga i lillen lite mat och sen hämta upp svärmor för att fara mot Örebro. Vile inte åka själv in för det är så jobbigt. 
Kom in till barnmottagnningen och där fick vi vänta nån halvtimma sen kom en sköterska. Sen fick vi vänta en stund till på doktorn. Jeppe var en lite gladfis under tiden fast skittrött. Inte konstigt när man åkt fram och tillbaka hela tiden. 
En jättebra doktor kom och undersökte honom. Han var verkligen superbra! 
Han sa att lillen var lite irriterad precis vid ändtarmen och att det kan ha med förkylning och liknande att göra och att det kan hända ibland vid sköra slemhinnor. Jag skulle smörja med mjukgörande. 
Det kunde väl hända nångång till men fortsatte de så skulle vi få komma in igen och då skulle de gå upp i tarmen och kolla. Detta var tydligen ett litet ingrepp så därför gjordes de inte på en gång. 

Nu när han bajsade på morgonen var de blod igen. Suck! 
Ska hålla koll under dagen och om det blir nått mer till imorrn så får vi nog åka in och kolla upp det! 
Hoppas verkligen det inte kommer nått mer!!!!!!
Jag är orolig men samtidigt ganska lugn. Enligt läkaren och 1177 så var detta inte jätte farligt då han är pigg och glad i övrigt och äter bra och ingen feber. Hade han vart slö och dålig hade jag nog åkt till akuten istället. 


På kvällen igår tänkte jag att Jesper förmodligen skulle slockna som en stock för han var så trött efter allt flängande i bil. Så jag gav han mat och åkte sen till Afrodansen. Det skulle jag inte ha gjort....
Han hade gråtit och gråtit hos Emil för han var väl så övertrött. Jonas var hos oss och dom hade gått runt och runt med honom och gett han mera mat. Till slut hade han somnat precis innan jag kom hem. 
Sen sov han gott och vaknade först vid 2. 
Så mamma fick sova gott några timmar för jag somna innan 10 ! Så skönt!

Nu idag hoppas jag på inget mera blod och vi ska bara vara hemma och mysa idag. Inte värt att åka bil för det är snorhalt och Emil körde av vägen imorse på väg till jobbet. Det gick bra och han kunde gå hem hit igen. Sen fick chefen komma och bärga bilen....=) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar