måndag 20 februari 2012

Galenpanna

Herregud säger jag bara. Vilket jädra humör ja har dessa dagar. Värre än en gravid fjortis!
Tappade bort mitt läppsyl här hemma och jag höll på att börja grina för de. Hjälp!
Emil vart rädd och satt och uggla på nedervåningen en timma. Då vart jag sur på de. Nej fy, nu får ja skärpa mig.

Imorrn ska lilleman få 5 mån sprutan! Hoppas, hoppas han inte blir så ledsen. Denna gång har vi inte papi med oss. =(
Kanske blir så att mami måste äta en semla imorrn för att trösta sig och liten.

När är de förresten för tidigt med typ banan till de små?

1 kommentar:

  1. Hihi jag känner igen mig och det kallas PMS :) Kanske håller din menscykel på att ställa sig tillrätta nu efter grav. och amning och allt det där!

    Angående bananen så tror jag inte det är någon fara alls med små mängder. Blanda ut med bröstmjölk. Julian började ju äta gröt när han var 4 månader och därtill fick han ju några teskedar katrinplommonpuré och ganska snabbt började vi även ge andra slags fruktpuréer! Så kör på lite försiktigt och testa! Jag tycker det är bra att ganska tidigt introducera andra smaker så att han inte blir för låst på endast en smak. Julian är ju numera en riktig allätare och det är inte mycket han ratar, och jag tror det beror på att vi tidigt vande honom vid att mat kan smaka på olika vis! KRAM

    SvaraRadera