måndag 27 februari 2012

Sömnproblem!



Inatt höll jag på att gå upp i atomer. Lilleman bestämde sig för att vara vaken efter maten vid kl 2 . Han skulle snacka och tjoa och vända sig. ja, allt skulle han göra. Hans mamma tyckte verkligen inte att detta var en så bra idé!
Han fick ny blöja, näsdroppar till den täppta näsan men inget hjälpte för att få han att somna. Till slut stoppade jag ner honom i babysittern och spände fast honom. Bra för den täppta näsan plus att han inte kan vända sig.
låter kanske lite grymt men jag vill inte att han ska ligga med huvet ner i sängen.
Och till min stora glädje vart han nöjd i den och framförallt tyst så vi kunde somna om efter en dryg timmes vakenhet. Gah, kan säga att jag var nära tårar många gånger.
Som sagt jag har inget emot att han vaknar för att äta men varför ska han vara vaken mitt i natten?
Alla andras ungar sover ju på nätterna.
Jag gör verkligen allt för att han inte ska vakna till för mkt. Jag tänder bara natt lampa, jag lägger honom bara i min säng för att amma och sen tillbaka i hans. Jag pratar inte med honom heller. Fattar inget.
Jag går hellre upp kl 7 på morgonen efter en bra natt än att vara vaken en timma på natten.
Jag får hoppas detta inte händer igen, i varje fall inte så ofta.
Klart jag förstod innan man blev gravid att man skulle få dåligt med sömn, inte det jag menar men han har ju sovit bättre förut. Det är som att det bara blir värre och värre nu.

Snälla, låt detta bara vara en fas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar