måndag 6 februari 2012

Att vara en mamma

Har spenderat en stor del av dagen hos Sofie och Isak. Det bjöds på god lunch, gott fika och massa snick snack. Alltid lika trevligt! Bebisarna busade medans mammorna pratade. Träffade en ny trevlig mamma som hade en lite Eddie med sig. En vän till Sofie. Och så var Tina och store Julian med. Han är den äldsta grabben i gänget därav store! =)
De andra känns så pyttiga i jämnförelse. Pluttarna!
Nu på kvällen var det svårt att få Jeppe att somna för han var så övertrött. Han skulle vända sig i sängen och började busa när jag kollade till han. Aaah, men till slut somnade han så fint. Hoppas han vaknar vid 3...
Det tog på krafterna att vara bortbjuden!

Det här med att vara en mamma blir bara roligare och roligare. Kan erkänna att det inte var skitkul i början precis! Bebisen sov och åt och man själv hade ont och var dödstrött flera veckor. Haha
Det blev ju bättre från vecka till vecka såklart.
Men nu tycker jag allt är ganska roligt. Jag ser att Jesper vet vem jag är och att han blir glad när han ser mig. Ibland när han sover vill jag att han ska vakna så vi kan snacka lite. Och hur trött man än är kl 3 på natten när han inte vill sova mer så smälter jag när han ler mot mig. Han är så söt som bara han kan vara.
Visst finns det dar man vill lämna bort han men de blir färre och färre.
Ibland vart man rädd för sig själv och undrade om man nånsin skulle känna som jag gör nu. Så tänkte jag faktist. Kände mig som en dålig mamma som inte tyckte det var kul att vara med sitt barn.
Fast de är klart, de händer ju inte så mkt när de är jättesmå. Det är ju nu det händer saker hela tiden.


Jag tror faktist kärleken växer med tiden som går. Det blir bara mer och mer att älska hos Jesper.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar