lördag 14 januari 2012

Angående min vikt


Skrev ju igår om min vikt. Nu lät de nog lite dumt. Jag äter inte mindre medvetet heller utan jag blir mätt mkt snabbare nu än förr. Jag blir inte heller lika hungrig. Det kan gå en halv dag utan att ja känner hunger och när man går hemma och håller på med Jeppe så glömmer jag lätt att jag ej ätit. Man kommer lixom i andra hand.
Jag har aldrig varit sån som brytt mig mkt om vikt. Jag har väl aldrig heller haft problem med vikten. De har inte varit nått jag spenderat många timmar att tänka på. Har ju vetat att jag kan göra nått åt den bara jag rör mer på mig och jag har ju alltid varit ganska aktiv med hundpromenader, löpning och innebandy. Och därför har jag oxå ätit allt . Gärna fika och pizza...=)
Men nu efter graviditeten känns de som att man har ögonen på sig. Jag själv kollar in andra nyblivna mammor och deras kroppar, de medger jag. Man jämnför sig själv med andra såklart.
Vi får se vart de här med vikten slutar. Kanske tar amningen bort några kilon till eller så börjar jag gå upp snart igen. Troligtvis går man väl upp alla kilon igen när man slutar amma helt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar