söndag 8 januari 2012

Slappardag

Sitter och slöar framför skidskyttet nu när Jeppe sover. Vi är precis hemkomna från mamma. Hon hade honom en stund då vi var ute och kollade efter älg. Såg en men de var fel sort. Sen kollade vi lite på skidor och fick lunch. Mkt slapp dag.

Det är så många saker jag längtar efter nu.
 Vill att de ska börja ljusna ute nu för jag vill börja springa. Anledning att jag inte gör de nu är för att de är halt plus att de är så mörkt på em/kväll när Emil kommer hem så han kan ha Jesper. Vi har ju inte direkt några gatlyktor där vi bor. =) Saknar att springa. Jag var ju bra på de. Men sen kom en graviditet och sen kom Jesper. Vågade inte springa när jag var gravid, tyckte de var läskigt att skumpa runt med magen. haha
Sen längtar jag efter att få tillbaka mina bröst. Jag har sagt att jag ska amma tills han är 6 mån och de ska jag försöka med men jag har tröttnat skapligt! Har aldrig fått den här mys känslan.... Känner mig mest som en ko.
Jag är för att man ska amma, kan inte förstå att folk väljer bort de om man kan göra de. För de är nog nyttigast  (och billigast) Men de behöver ju inte vara kul för de.Jjag kommer amma nästa barn oxå även om jag inte gillar de så mkt.
Längtar även efter att festa till det lite. Nu menar jag inte supa ner mig men vill gärna ta ett glas eller två för de har jag saknat! Vill ut och svänga mina lurviga (sant) ben till nån bra musik!!!!!
Känner oxå att jag vill bli uppvaktad lite oxå. Vill få några fina blommor eller äta ute nån kväll bara Emil och jag. Vi är aldrig själva numera, inte så konstigt med Jeppe, men jag tror de behövs. Bara några timmar nån gång i månaden är väl inte så farligt?! Sen vet jag att vill vi ha barnvakt så har vi världens bästa barnvakt! Och jag vågar faktist fråga henne för jag VET att hon så gärna har honom.

Nu fick jag dåligt samvete för de jag skrivit nu. Men inte behöver man få de? Jag är ju faktist inte bara mamma.

Nån som känner som jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar