söndag 1 januari 2012

Nyårskalas

Då var det alltså år 2012. Och vi har börjat året med en skön sovmorgon till halv 11, sen tog jag och Atlas en promenad i snövädret och sen har vi städat. Haha. Huset har  varit lite eftersatt de senaste veckorna för de har visst vart massa annat som kommit före. Men nu så, nu sitter jag i soffan bredvid lillen som sover.

Gårdagen var mkt trevlig. Vi var i Askersund hos Anna och Björn. Vi började med snittar som Tessi och David stod för, de var så doda så jag åt lite för många... Sen fick vi en förrätt som Patrik och Emma hade gjort. Den var oxå den jättegod men mättande. Därimellan vart de paus i ätandet för lite frågesportslekar. Sånt tycker vi alla är jätte kul. Tyvär vann inte mitt lag fastän vi var dom bästa...konstigt! =)
 Till varmrätten som Anders, Frida, Anna och Björn stod för fick vi vildsvin med hasselbackspotatis och svampsås. Passade mig perfekt! mums... Tog mig faktist ett halvt glas vin till maten.  Efter detta rullade man nästan fram och då hade vi ännu inte ätit desserten som jag hade gjort. Jag gjorde en lingonmousse med en kladdkaka till. Det vart ok de med!
De andra gick ner till hamnen för att se fyrverkerierna vid tolvslaget och jag, Emil och Jeppe åkte hemåt. Atlas var ju hemma själv. (I köket för att slippa raketer)
Jesper skötte sig utmärkt hela kvällen , han sov sig igenom den...hihi. Jag tänkte då att nu kommer han väl vara vaken när vi kommer hem men han sov jättebra hemma oxå. Det var välbehövligt!
Atlas var lite halvstirrig när vi kom hem, tror grannarna sköt raketer. han har vart lite skotträdd när vi jagat så de är ju inte så bra . Vi försökte bara vara som vanligt så han lugnade sig ganska snabbt som tur var.

Tessis David fyllde 30 år nu innan nyår så de ska ordna med fest i februari. Det ska bli så kul. Det kommer vara första gången jag festar till på över ett år då! Då är Jeppe nästan 5 mån så han kommer nog få sova hos farmor. Ska se till att pumpa ur och frysa nu så allt är förberett. Jag tycker jag faktist förtjänar att få gå ut då!
Får hoppas bara att de kommer gå bra med Jesper men de tror jag nog.
Nu måste jag fixa nått snyggt att ha på mig då till min nya kropp! Wiiiii!!!!

Tessi hade köpt jätte fina julklappar till Jeppe oxå! Tack så mkt hälsar vi!

1 kommentar: