tisdag 10 januari 2012

Vem har tagit min bebis?


Det känns som att nån har tagit min Jeppe och bytt ut till en mkt mindre trevligt bäse! 
Han är gnällig och skrikig på kvällarna på ett sätt som jag aldrig träffat på hos honom. På dagarna är han sitt glada vanliga jag. Sover och busar och äter. Men sen på em kväll så händer nått och ingenting blir bra. Han skriker rakt ut när han ska äta, när han ska sova, när man lägger ifrån sig honom. Vad är detta?
Har hört att det kan vara nån 3-månaders fas. När slutar den isåfall undrar jag....=(
Det är så jobbigt när man inte vet vad man ska göra för inget hjälper. Nu har han nyss somnat efter att ha kämpat i min famn en stund. Min älskling ska ju inte behöva va ledsen!




Så här ser det ut när vi tränar...=)



Och så här snygg är man i håret nuförtiden. munkfrillan är inne i år!!!!


Idag har vi ivarjefall vart på marieberg en sväng. Jeppe var glad och nöjd hela tiden tills vi kom hem då som sagt....
Åkte med Anna, Emma och hennes lilla Freja. Gullig unge ska jag säga!
Det vart ett stopp på Ikea där de handlades två lampor och två backar som jag ska sortera upp barnkläder i, de väx ju ur så mkt nu! Sen blev de fikapaus inne på marieberg och jag schoppade ett par svarta typ tjockare leggings med fickor på. Känns mer som vanliga byxor. Hade kvar lite på ett presentkort. 
Skulle ju köpa en present till min käre make men de där på XXL har ju aldrig de jag ska ha. Båda gångerna jag varit där har de inte haft de jag vart ute efter . Skit surt. Dessutom kan de inget där inne. 
Nu vet jag inte vad jag ska köpa. Får väl försöka ta mig in till örebro och kolla där istället på jaktia.

Det är så roligt nu, de bara ploppar upp en massa graviditeter runt omkring mig nu. Gamla vänner som ska ha barn . Skoj! Man blir lite sugen själv, fast i nuläget skulle jag aldrig orka med två Jeppar! =)

1 kommentar:

  1. Lustig att du skriver om Jespers kvällar, att han bara skriker rakt ut! Isak har gjort precis likadant nu tre gånger....precis som du skriver, han bara skriker rakt ut helt hjärtskärande. Han är så hysterisk att han inte ens tar bröstet. Efter ungefär 10 minuter så bara suger han tag helt plötsligt och äter som att inget har hänt och antingen så somnar han vid bröstet eller så ligger han och skrattar efter att han har ätit. Igår lyckades vi lirka med honom och sätta en blinkande liten bil framför honom, då lugnade han ner sig lite grann för stunden.
    Hoppas våra små troll kommer ur den här fasen snart! Kram till er!

    SvaraRadera