måndag 23 januari 2012

Äntligen!

I morse fick jag äntligen sova ut ordentligt!
Inatt var helt galen och Jeppe vaknade 4 ggr. Maken tog då sitt pick å pack å travade in i andra sovrummet. Medans jag gjorde allt jag kunde ör att vi skulle somna om. Vi böt blöja, vi ammade, vi kollade på lampan en stund. När jag vaknade sista gången vid halv 8 och lillen skulle verkligen inte somna om då tog jag med honom in till maken. Väckte honom och sa att nu fick han ta honom för jag var tvungen att sova. Och de gick. Jag vaknade kl 10 sen. Då hade killarna busat en stund och Jeppe han bajsat ner sig riktigt så maken fick ta hand om de. Perfekt start på dagen och den dåliga natten kändes bortblåst!
Fick till och med gå en härlig promenad med vovven i solskenet när liten sov förmiddagslur.

Maken är hemma från jobbet idag med då han fortfarande är snuvig och krasslig. Det är jätte svårt att ha honom hemma på dagarna, han är så fruktansvärt rastlös när han bara går inne och skrotar så de blir lätt att man gnabbas lite. Och sen att han är sjuk gör inte saken bättre. Han berättar hela tiden hur dåligt han mår..haha
Dessutom stör han våran rutin här hemma. Man har ju fått in lite tider på Jesper och så men nu går dom i stöpet när han är med. =) Och så försöker han få mig att sluta se på Hem till gården. Det lyckas han aldrig med.

Imorrn blir de av till en av mammorna i förädragruppen. Till trevliga Theresia. Ska bli kul att få tjattra av sig lite granna. Det är kul att se hur olika man är men kommer bra överens allihopa ändå, vi har ju ändå mammarollen gemensamt.

Nu kaffe!!!!

1 kommentar:

  1. hej! nej inte det äter bara väldigt nyttigt och promenerar väldigt mycket:)

    SvaraRadera