onsdag 11 januari 2012

Semlesug!

Jag sitter och är så fruktansvärt sugen på semlor! Det borde väl finnas nu tycker jag. Tror ja ska ta å se till att äta en imorrn! Men de får inte vara gjorda varsomhelst! 
Idag har varit lugn, jag har dammsugit (igen) och plockat medans lillen sov sina tupplurer, alltså ingen vila för mig idag heller. Sen tog jag mig i kragen och plockade ner hans små,små kläder i en låda. Hittade hans första plagg han fick på sig på BB. Mys!!!! Man glömmer fort att de vart så små, för han är ju fortfarande ganska liten...=) (Å ändå var han ju inte sååå liten)
Åh, vilken känsla de var att se Emil försöka klä på en ny liten Jesper där på BB, knäppte fel och allt och byxorna var för stora. Underbara minnen! 

Jag såg även till att sätta upp mina bokstäver jag målat till Jesper. Vart fint. De ska sitta över hans säng sen när han flyttar in till sitt eget rum! Kommer väl kännas som att han flyttar hemifrån redan då...=(
Plutt har nyss knoppat in efter lite gnäll, men långt ifrån de andra dagarna. De var faktist ganska lugnt nu ikväll. Får se när han vaknar igen bara. Och inatt ska vi inte gå upp kl 5!!!! Hoppas, hoppas....

Imorrn blir de av mot Kumla för att hälsa på henne och Julian, Sofie och hennes Isak kommer oxå. De ska bli mkt trevligt! Alltid kul att få prata av sig lite. 
Isak blev döpt här för inte så länge sen och nu har jag börjat fundera på dop till Jeppe. Men jag vet ju att Emil inte vill döpa. Hmmm
Vi kanske kan ha nån slags namnsermoni här hemma tänkte jag. Men hur funkar de??? 






På fredag är de dags för morfars begravning. De kommer bli en jobbig dag. Vi har som tur är fått barnvakt till lilleman. Tycker inte barn ska med på begravningar. (beror på ålder) 
Jag vet att jag kommer få de bättre om han inte är med i varje fall. Inte behöva täka på honom. Hans kära farmor ska ha honom de timmarna. Har dock glömt pumpa ur men de hinner jag kanske än. 
De kommer nog bli väldigt mkt folk ivarje fall. Han var verkligen vän med alla. Jag har knappt hunnit med att förstå att detta verkligen hänt. Det är samma sak med farmor som gick bort hösten -10. Jag säger fortfarande att man ska åka till farmor och farfar. Det kommer nog aldrig gå bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar