lördag 28 januari 2012

Ensam mamma

Lugnet har kommit till Dunsjö. Allt är tyst och stilla förutom tv:n som visar Gladiatorerna. 
Atlas ligger utslagen på golvet efter dagens jakt. Jesper har precis knoppat in efter amning och lite ersättning. 
Maken är på grabbhäng med tv spelande och öldrickande. Han blir borta inatt. 
Jag är så trött så jag ser hemsk ut. Mina påsar är inte nådiga dom! 
Men jag vill inte somna än, jag vill njuta av att vara lite ensam. 
Dricker ett glas vin. Får bestämma över dosan. Perfa! 
Men det ska tilläggas att jag hatar att vara ensam (vuxen) i huset! Fast nu när grannarna har flyttat in känns de inte lika läskigt längre. Och jag har ju vakthund! =)

Idag har jag spenderat dagen hos mamma med småsyskonen. Vi spelade spel. Faster Agathas testamente. Går ut på att man ska ha ihjäl arvingen till Agatha med hjälp av en stege, en öppen spis, eller varför inte än kristallkrona?! Bra barnspel...men de är kul och ungarna gillade de. Huvudsaken! 
Jag och Emma vart så sugna på negerbollar så vi vart tvungna att baka några. 
Kanske var jag som var mest sugen....




Jag och konditorn Emma bakar lite!


Gooooootttttt!!!!!


Imorrn måste jag häva ur mig lite om de här tjafset om " hen" boken. 
Det här med att allt ska vara så jädra könsneutralt spyr jag på snart. Min son är en kille och de ska synas att de är en kille . Punkt.

2 kommentarer:

  1. Svar: Okej :) Första gången kokade jag två potatiser/morötter och mosade de med en gaffel, tillsatte 1 tsk olja och lite bröstmjölk för att Emma skulle "känna igen smaken" lite.

    Nu sist när jag gjorde det kokade jag och sen mixade med stavmixer, pressade det genom en sil för att få en lenare konsistens och tillsatte enbart oljan.

    SvaraRadera
  2. Svar: Det låter bra, så hoppas jag det blir uppskattat :D

    SvaraRadera