onsdag 25 januari 2012

Klagosång

Idag har vart en sån dag då man bara vill dra täcket över huvet igen och somna om.
Jag vill vakna till när det är vår. Solen ska skina. Fåglar ska kvittra. Huset ska vara nystädat och det ska stå en bukett tulpaner på köksbordet. Är det för mkt begärt? !
Jag kan oxå tänka mig att gå en lång promenad i solen, utan varken barnvagn eller hund. Bara gå där själv. Kanske lyssna på musik, ha med mig en kaffetår som jag sitter och dricker på bryggan vid sjön.
Eller varför inte ligga på ett spa. Få fötterna masserade och bli serverad en fin drink. Sola lite solarium så man ser sådär fräsch ut. Kanske fixar man naglarna och håret med. Mmmmm...
Det är sånt jag drömmer om såna här dagar. Vi är på dåligt humör i hela huset. Lilleman är arg, trött och nästäppt. Han har inte sovit knappt alls inatt = trött irriterad mamma!
Såna här dagar borde förbjudas. Så, nu har jag bestämt att det bli inga fler tråkdagar i den här familjen! Punkt.

Det som får mig på liiite bättre humör är vårt nya badrum. Ska inviga duschen ikväll.
Och så har jag 2 pkt att hämta ut. Det ena med kläder, de andra med en hoppgunga till plutten.
Galet snabba de är på Jollyroom, beställde igår vid 3 tiden och de har redan kommit. What?
Kanske borde andra internetföretag ( läs Ellos) ta efter detta?!
Hoppas (haha) bara Jeppson gillar hoppgungan nu.

Nu ska jag ta min en välförtjänt kaffe när både hund och barn sover i vår säng. Har god lust att krypa ner jag med men jag behöver min egentid mer än sömn just nu känner jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar