måndag 30 januari 2012

Promenad med koffeinbrist

Vaknade otroligt utvilad vid halv 10 idag. Snälla bebis och snälla hund som gav mig lite sovmorgon! 
Men sen gjorde jag en fasansfull upptäckt!
Vi har slut på kaffe. Aaahhh! 
Jag som alltid börjar mina mornar med en kopp kaffe. Och det känns att den lilla koppen fattas kan jag lova.  Hela kroppen skriker efter koffein och ont i huvet har jag fått. Tala om beroende!
Maken får köpa med på väg hem sen! 

Hade tänkt vara inne idag för det var så kallt tyckte jag när jag var ute med hunden men sen såg jag det vackra solskenet och bestämde mig för att gå ut. 
Och det ångrar jag inte. Vi hade en jättefin promenad. Och kallt var det verkligen inte. Jag svettades när solen brände på ryggen. 



Plutt helt nedpackad för en promenad.




På kortet här har jeppe verkligen blåa ögon vilket jag tycker är så konstigt. Visst jag är blåögd men maken har bruna. 
Men mina blåa gener måste vara jättestarka. Vi 3 helsyskon har alla blåa ögon med en brunögd mor och en blåögd far. Man har ju jämt hört att brunt ska ha övertaget. Inte i min familj tydligen. 
Nu har Jeppe massor av bruna ögon i släkten så jag hoppas lite att han färg kommer ändras till brunt....



1 kommentar:

  1. Det är fint med bruna ögon, men det är också väldigt fint med blå som du till det mörka håret. Han blir ju URSÖT oavsett :)

    SvaraRadera