tisdag 3 januari 2012

Tidig kväll

Det blir nog en tidig kväll ikväll. För nån har vart här och kastat grus i ögona på mig. Var nog för jag sov så illa inatt, var värre än när man var höggravid. Sprang på toa flera ggr, fick ont i ryggen hur jag än låg och var allmänt orolig i kroppen. Precis som de var då!
Idag har jag vart och fikat hos Anna med Johannaa och hennes små trollungar. hon hade bakat oförskämt goda kakor. Mumms! Behövde prata lite skitsnack, de var länge sen. =)
Vi ska försöka planera en drinkkväll här framöver. Det ska bli askul då jag missa förra för jag nyss hade fått Jeppe.
Vi har drinkkvällar bara tjejer ca 2 ggr per år. Då bjuder man alla på en drink, de är skoj för man får smaka så många olika då. Nu börjar de strömma in många fina tjejer till tillställningarna så alla kan inte bjuda på drinkar längre. ( om man inte vill ha rent fylleslag) Så då bjuder man på nått att äta till istället. Perfekta kvällar!

Imorrn ska jag och syster Sandra åka till mormor och äta lunch och hälsa på. Till fina Svennevad där jag är uppvuxen.
Mormor berättade att hennes mamma, som fött 10 barn, aldrig hade nån barnmorska. (fanns ej på den tiden i Finland) Alla hennes syskon är förlösta av grannfrun utom mormor för då hann inte grannfrun dit så mormors pappa förlöste henne själv. Hur ballt är inte de? =)
I sverige nuförtiden är vi ju riktigt bortskämda med bra mödravård! Den ska man uttnyttja till fullo tycker jag. Det är nästan synd att man får gå färre ggr när man är gravid med andra (eller fler) barnet.... Tyckte de var kul att gå dit. Lyssna och mäta och greja. Missade ju mötet där jag skulle göra en förlossningsplan, de var lite kul när jag skulle föda och barnmorskan frågade vad jag hade tänkt för smärtlindring och jag svarade att de skulle jag bestämma på måndag! hahaha

Nog om det. God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar