torsdag 5 januari 2012

En helt vanlig dag!

Det har inte hänt nått jätte spännande idag. Som vanligt kanske. Längtar efter nått spännande. Vad de är vet jag inte, de är de som gör de spännande ju....=)
Mamma behövde barnvakt så Sandra och jag åkte dit, köpte ny hårfärg på vägen som vi la i hos mor. Det vart fortfarande oranget. hihi Sandras hår är skapligt bångstyrigt . Min lilla slinga vart lite ljusare i varje fall.
Tog med mig Atlas så vi gick en sväng runt Skyllberg. Hatar att gå där de brukar gå andra hundar för de ska ju luktas och pinkas överallt. Blir lixom ingen bra rytm i promenaden då.

Inatt har de hänt 2 helt ovanliga grejer. För de första så sov Jesper 5 timmar i sträck! ALDRIG hänt förr!!! Sen när han ammat och vi skulle lägga oss igen så spyr han ner hela mig. Det har heller aldrig hänt! Det var förmodligen för jag satt å sa till mormor att Jeppe aldrig har spytt....haha Tji fick jag. Emil vaknade till när han spydde , hörde hur han tog några djupa andetag och sen fråga han : Var de där bajs?
Haha , stackarn trodde väl han skulle få torka bajs i hela rummet. Men han fick dock hjälpa till med spyan eller snarare han räckte mig papper. =) Karlar , vad ska man med dom till? ;-)

På tal om Jeppe. Han har blivit som en helt egen liten person nu. Jag vet oftast vad han vill och inte vill, de känns skönt. Han har börjat rulla runt mer å mer. Han lyckas oftast rulla helt själv men ibland fastnar armen ivägen och då blir han så arg. Gullunge. Han dreglar hej vilt oxå och allt han har i händerna ska till munnen. Godast just nu är en lilleskuttbitring. Julklapp av mormor.
Nästa gång vi ska till bvc är den 27/1 då ska batnläkarn kolla på hans fontanell. Den är så insjunken ibland. Ser jätteotäckt ut. Bvc sköterskan tyckte inte de var nått att oroa sig för men sa att läkarn kunde kolla för säkerhetsskull då. hmmm vet ej vad man ska tro då. Men Jesper verkar ju inte må dåligt av de.

Den här konstanta tröttheten man kände efter förlossningen har faktist försvunnit. Första månaden går man ju som i en dvala. Kommer inte ihåg så jätte mkt av första veckorna. Man var så trött!
Men nu känns jag som en ny människa. Har fått energi igen och är inte trött på kvällarna knappt. Skönt! Blir ännu bättre i vår kan jag tänka. Då de blir ljust ute igen. Gud vad jag längtar dit!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar