onsdag 18 januari 2012

Mästarnas mästare i lathet!

Då var det kväll igen då. Haft en ganska ok dag. Gick upp sådär lagom tidigt när liten vaknade. ca halv 8...mmmm. Men de gick ganska bra för jag hade fått sova så himla bra. Bara vaknat en gång!!!!! Då var jag faktist ganska pigg halv 8. =) Sen fick jag nått tokryck och diskade och dammsög när lilleman sov fm luren.
Det var välbehövligt om man säger så...
Åkte även bort till svärmor för en promenad i skogen . Åkte dit för att då kan jag gå med Atlas då hon tar barnvagnen. Smidigt! Fick även mat där, de är ju oxå ganska smidigt. Hihi

Innan jag åkte dit hade jag tagit upp ett torskpaket för att laga torsk i dill och tomat sås nu på kvällen,( visste inte att vi skulle få mat då). Och när hon börjar laga mat säger hon att det blir torsk i dill och tomat sås. Ganska komiskt faktist. Och ganska irriterande för nu vet jag inte vad jag ska göra med fisken imorrn?
Förslag?


.

Jag hade en sån rolig fundering idag. Jag är mästare på att inte göra klart saker här hemma.
T.ex nu efter jul stod julgransfoten kvar ute på golvet i säkert 2 veckor trots ingen gran i. Det är ca 3 m till badrummet där den ska in. (garderob i bastun i badrummet) Tog mig i kragen och skulle bära in den igår. Och vart hamnar den ? Jo, på golvet i badrummet i ett dygn. Hur svårt kan det vara att bara bära in den på en gång?

Och sen idag när jag diskade så tröttnade jag lite på slutet och tänkte lägga av när jag hade 2 saker kvar. Men hallå!!! Hur dum får man va! Diskade klart allt och torkade även av bänken trots att jag hade tänkt hoppa de oxå i ren protest mot mig själv! hahaha
Vet inte varför jag gör sånt här men de händer titt som tätt. Tvätt som bara blir vikt men hamnar i vardagsrummet. Toapapper som står i trappen i väntan på att få åka med upp på toan men vi går bara förbi...
Kallas detta lathet? =)
Nån som känner igen sig?

1 kommentar: