måndag 16 januari 2012

Piggelin!

Nu är man uppe med tuppen! Nja, inte så tidigt att gå upp kanske men vi har varit vakna en bra stund. Nu sitter jag i soffan med en välförtjänt kopp kaffe och Jeppe kollar på nyhetsmorgon.
Ska ta mig i kragen och gå ner och börja baka. Är lite nervös för jag är inte så värst på att baka ju.
Måste, måste , måste handla sen oxå. Känns sådär.. Men de ekar i kylskåpet och brödet är torrt och kaffet är snart slut. Så jag måste faktist. Borde köpa lie frukt för de var länge sen.

Insåg nyss att jag ätit upp 2 kartor med p-piller redan!
Jeeesus, tiden går så fort.
Nu lät de som jag äter dom för skojs skull. Haha Men de gör jag verkligen inte. De är ett nödvändigt ont!
Ska erkänna att jag ibland får sån otrolig längtan till att bli gravid igen. Sen tar förnuftet över igen och jag inser att jag måste skärpa mig. Detta år blir de inga barn gjorda!!!!

Det här kaffet var verkligen inte gott. Emil som exprementerat igen. Tack.

1 kommentar:

  1. Känner igen mig! Längtar också efter en liten i magen igen men förnuftet SKRIKER nej :) Vi ska vänta med syskonverkstaden till 2013, minst!

    Angående bakningen så kan jag ge dig ett tips. När du ska blanda i mjölet så rör (vispa inte mjölet det gör du bara innan med äggen och sockret) så lite som möjligt. Bara tills smeten är jämn och fin sen behöver du inte röra mer. Ju mer man rör desto mer "glutentrådar" bildas och kakan blir segare och torrare.. Ett Leila-tips :)

    KRAM

    SvaraRadera